KUTYA AZ ÓVODÁBAN, ISKOLÁBAN
Érdemes már egész kicsi korban megalapozni a gyermekek felelősségteljes viszonyát a kutyákkal.
Mit kell tudni az iskolai, óvodai kutyás bemutatóról?
Különleges lehetőség, főként nagyvárosokban, ha a gyerekek biztonságos formában megtapasztalhatják az állatok közelségét és képzett trénerek segítségével tanulhatnak a kutyákról és viselkedésükről. Igyekszünk hozzájárulni, hogy a gyerekek megtanulják, hogyan bánjanak jól a kutyákkal és a bennük élő ösztönös állatszeretetet megőrizzük.
A interaktív, játékos kutyabemutatót többnyire az Állatok világnapján igénylik az intézmények, hogy ezzel is felhívják a figyelmet a házi -és a vadon élő állatok helyzetére, de gyermeknapi meglepetésként, vagy jeles naptól függetlenül közösségépítési célt segítendő is megkeresnek minket.
A kicsik a bemutató alatt látják, hogy a kutya valóban az ember legjobb, leghűségesebb társa, megtanulhatják, mit szabad egy állattal, mit nem.
Ámulva lesik, milyen fegyelmezetten, türelmesen teljesíti a kutya gazdája minden kérését. Képzett kutyáink elviselik és élvezik a gyerekek simogatását, ölelgetését. A sírós kis ovisok is vidámmá válnak a foglalkozás végére és a félénkek, aki az elején hozzá sem mertek érni a kutyához, a végén már ölelgetik általában. A kutya különböző ügyességi feladatokat hajt végre, ezek egy részét a gyerekekkel közösen, lekötve ezzel a nagyon aktív gyerekek figyelmét is. A gyerekek választ kapnak kérdéseikre, és nekik is válaszolniuk kell játékos kutyás kérdésekre. A jó válaszadók végrehajthatnak a kutyával egy feladatot, akadályugratást, vezényszóra ugatást, apportírozást, stb.
Az 1-2 órás program beltéren is megvalósítható, az iskolák udvara pedig kitűnő helyszínként szolgál a bemutatókhoz.
Milyen kutyák vesznek részt óvodai, iskolai bemutatón?
A békés természetű, magas ingerküszöbű és érdeklődő alaptermészetű kutyákból lehetnek terápiás állatok több hónapos képzés után. E kutyák jól értik az ember testbeszédét, felveszik a szemkontaktust, alkalmazkodnak a szociális szabályokhoz, így a nehezen kommunikáló gyerekekkel is kapcsolatot tudnak kiépíteni. Az 1990-es évek közepétől végeznek tudományos vizsgálatokat, a kutya-ember kapcsolatban rejlő terápiás
hatás okainak és mechanizmusainak mind jobb megismerése céljából. Boris Levinson, az állatasszisztált terápia kidolgozója (tanulmányának címe: Pet-Oriented Child Psychotherapy ) fedezte fel először, hogy a pszichoterápiában passzív gyermek elfogadja a kutyát és általa a szorongó fiatal megnyílik a terapeutának. Az ő megfigyelése vezette rá a szakmát arra felismerésre, hogy érdemes a módszert alkalmazni.
Mit tud egy terápiás kutya?
A Magyar Terápiás és Segítőkutyás Szövetség Egyesület vizsgakövetelményei alapján:
Szolgáltatásunkra kérjen ajánlatot űrlapon!





